top of page
Search
  • ABCnews

خوشبینی ها نسبت به مذاکرات تجاری باعث افت طلا و رشد شاخص دلار شد

به گزارش رویترز، قیمت طلا در بازار نقدی ( 1.30 دقیقه پیش ) با افتی 0.1 دردصی به رقم 1295.54 دلار در هر اونس رسید ..طلا در بازه ای از مبادلات روز گذشته (قبل از اخبار مثبت در مورد مذاکرات تجاری ) تا 1303.26 دلار در هر اونس هم رشد داشت که بهترنی قیمت طلا از 11 آپریل بود .

طلای بازار مبادلات آتی امریکا هم در سطح 1296.10 دلار در حال مقاومت بود .

پیتر فانگ ف مدیر بخش مبادلات وینگ فانگ گروپ گفت:" روند رشد طلا به این دلسل محدود شده ،چون دلار همچنان برای مردم جذاب است .همچنین سطح 1300 دلاری هم به نظر مقاومت سنگینی را انجام می دهد."

در مبادلات ابتدایی بازارهای آسیا ،شاخص دلار در نزدیک سطوح بالای روز گذشته قرار داشت . حمایت از شاخص دلار از روز گذشته شروع شد ، بعد از انکه ترامپ اعلام کرد تنش جدید( تعرفه های امریکا و چین بر کالاهای یکدیگر ) در مذاکرات تجاری یک تلخی زود گذر است و تاکید کرد مذاکرات تجاری بین دو کشور سقوط نکرده است .

دلار قوی باعث گرانتر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزهای بین المللی خواهد شد .

همزمان شاخص بازارهای سهام آسیا تحت تاثیر چشم انداز مثبت و بهبود روند مذاکرات تجاری بین دو اقتصاد اول جهان رشد داشت ، اما هنوز و به طور کامل نگرانی ها در مورد تشدید سیاست های حفاظتی از جانب دو طرف درگیر محو نشده است ...شاخص بازارهای سهام آسیا تحت تاثیر اخبار مذاکرات از پایین ترین سطح سه ماه و نیمه فاصله گرفت.

پیتر فانگ ادامه داد:" مقاومت بازار طلا را به این دلیلی شاهد هستیم ، زیرا همچنان و به خصوصو بعد از اعلام تعرفه های تلافی جویانه چین بر کالاهای امریکایی، مردم به خرید طلا ادامه می دهند ."....این تحلیلگر اعتقاد دارد که قیمت طلا در سطح 1280 تا 1310 دلار در هر اونس باقی بماند.

عامل افزایشی قوی تر برای طلایی که طی هفته گذشته گرفتار بازه میانگین قیمت محدودی شده بود ، روز دوشنبه به وجود امد و آنهم اعلام دولت چین برای وضع تعرفه بر کالاهای امریکایی به تلافی تعرفه های ترامپ بود .

در بازار مبادلات روز گذشته ( سه شنبه ) همچنین ما شاهد میزانی سودگیری مبادله گران از رقم های بالای روز دوشنبه و رشد 20 دلاری طلا یی بودیم که به بالای 1300 دلار در هر اونس رشد کرده بود.

به باور تحلیلگران فیلیپ فیوچرز، از انجاکه دو طرف درگیر در مذاکرات تجاری تعهد دوباره خود را برای حل و فصل مشکلات تجاری اعلام کرده اند ما شاهد کاهش تنش و چشم انداز مثبت در بازار ها هستیم .....با اینحال سرمایه گذاران همچنان و به دقت روند این مذاکرات را دنبال می کنند  و این عامل از طلا حمایت می کند.

شرکت کنندگان در بازارهای جهانی ، همچنین در انتظار انتشار امارهای اقتصادی در حوزه یورو نیز هستند که بر اساس انها می توان به چشم اندازی از روند و قدرت اقتصاد جهان رسید .

در بین سایر فلزات گرابنها ، نقره در سطح 14.78 دلاری ثابت بود در حالیکه پلاتین افتی 0.4 درصدی داشت و به رقم 852.25 دلار در هر اونس مبادله می شد .

پالادیوم رشد 0.1 درصدی داشت و در رقم 1336.95 دلار در هر اونس مبادله شد .

0 views0 comments

Recent Posts

See All

بررسی فنی مزدا ۳۲۳

در آن سوی آب‌ها به مزدا «فامیلیا» معروف است؛ وجه تسمیه‌ای که به‌شدت درست است و اشاره خوبی به خانوادگی بودن آن دارد. به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کمتر خودرویی در بازار

اعتراض هند از سفر پمپئو

مردم هند با تظاهرات و اعتراض علیه سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به کشورشان نسبت به سیاست‌های مخرب کاخ سفید واکنش نشان دادند. پامپئو در سفر خود با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند دیدار کرده پیروزی ا

Post: Blog2_Post
bottom of page