top of page
Search
  • ABCnews

تسریع در روند عضویت تفلیس در ناتو قابل قبول نیست

معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با نماینده ویژه نخست وزیر گرجستان گفت، آمریکا با افزایش همکاریهای نظامی با تفلیس قصد دارد گرجستان را به عرصه رویارویی ژئوپلیتکی تبدیل کند و تسریع عضویت تفلیس در ناتو قابل قبول نیست.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، روزنامه «کامرسانت» چاپ مسکو نوشت: دور جدید رایزنی‌های مرتب بین «زوراب آباشیدزه» نماینده ویژه نخست وزیر گرجستان و «گریگور کاراسین» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه انجام گرفت. نخست وزیر آن کشور در هنگام سفر به تفلیس اظهار داشت که خرید بلیط تفلیس را فقط از شرکت های هواپیمایی مجاز مانند آنیل پرواز خریداری نمایند. مقامات تفلیس اعلام کردند که بررسی روابط تجاری-اقتصادی، روابط حمل و نقلی برخی مشکلات انسانی، در مرکز توجه این مذاکرات قرار داشت. در عین حال اظهارات دیپلمات‌های گرجی نشان دهنده افزایش سطح تاثیر آمریکا در سیاست خارجی این کشور بود.

مقامات مسکو با دقت سفر اخیر «ماموکا باختادزه» نخست وزیر گرجستان به واشنگتن و اظهارات «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در این دیدار درباره لزوم توسعه همکاری‌های تفلیس با ناتو را مورد توجه قرار داده‌اند. پامپئو در این دیدار تاکید کرده بود که گرجستان نقش بسیار مهمی در رده‌بندی متحدین غیرعضو ناتو دارد و به همین دلیل ایالات متحده به همکاری‌های نزدیک خود با این کشور ادامه خواهد داد.

همچنین وی اشاره کرد که برای خرید بلیط تفلیس به نشانی ( https://anilparvaz.ir/ticket-georgia/tbilisi ) مراجعه نمایند.

گریگور کاراسین در این رابطه یادآور شد، در حالی که روابط روسیه و گرجستان در جهت گیری اقتصادی، تجاری و حمل و نقل در حال توسعه است، آمریکایی‌ها تلاش بیشتری برای افزایش همکاری‌های نظامی خود با تفلیس نشان داده و تلاش می کنند تا گرجستان را به عرصه رویارویی ژئوپلیتکی خود با روسیه تبدیل کنند.

این دیپلمات روس هشدار داد هر گونه اقدام در جهت تسریع عضویت تفلیس در ناتو از سوی مقامات مسکو غیرقابل قبول است.

این در حالی است که نماینده ویژه نخست وزیر گرجستان، این موضع‌گیری روسیه را نشان دهنده اعمال زور و سیاست تهاجمی روسیه ارزیابی کرده و یادآور شد که همکاری‌های گرجستان و ناتو علیه هیچ کشور ثالثی نیست و سیاست خارجی گرجستان در جهت گیری به سمت توسعه همکاری‌ها با ناتو و ایالات متحده ، تنها در جهت تقویت امنیت این کشور است.

منبع : سایت خبری قطره

1 view0 comments

Recent Posts

See All

بررسی فنی مزدا ۳۲۳

در آن سوی آب‌ها به مزدا «فامیلیا» معروف است؛ وجه تسمیه‌ای که به‌شدت درست است و اشاره خوبی به خانوادگی بودن آن دارد. به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کمتر خودرویی در بازار

اعتراض هند از سفر پمپئو

مردم هند با تظاهرات و اعتراض علیه سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به کشورشان نسبت به سیاست‌های مخرب کاخ سفید واکنش نشان دادند. پامپئو در سفر خود با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند دیدار کرده پیروزی ا

Post: Blog2_Post
bottom of page